De opdrachtgever
ASKANYI is een muziekensemble bestaande uit een strijkkwartet en zangers van Afrikaanse afkomst. Samen vermengen ze klassieke muziek en Afrikaanse polyfonische zang om een nieuw soort muziek te creëren die aansluit bij de multiculturele omgeving van vandaag.
www.askanyi.com
Opdracht
Omdat ze in 2018-2019 aan hun tweede album werkten, vroegen ze me om hun visuele identiteit opnieuw te ontwerpen: logo en website. Ze wilden iets klassiekers en neutralers dan voorheen.
Logo redesign
Het eerste album was erg gericht op het herinterpreteren van Afrikaanse liederen, terwijl het nieuwe repertoire meer gericht zou zijn op de westerse cultuur. Daarom wilden ze een strak, klassiek en elegant logo. Dit is gebaseerd op het Chronos Serif lettertype van de Pangrampangram lettergieterij, met slechts een kleine discrete retouchering van bepaalde tekens.
Website redesign
Een van de belangrijkste gevraagde elementen voor het herontwerp van de website was de toevoeging van een zijbalk om inhoud te presenteren die op alle pagina’s aanwezig zou zijn. De inhoudsstructuur werd ook opnieuw ontworpen en aan het einde van het proces werden nog enkele aanpassingen gedaan.
Datum
2019