De Standaard Solidariteitsprijs - Bankzitters

Klant

De Standaard solidariteitsprijs

Elke zomer nodigt het Vlaamse dagblad De Standaard organisaties en creatieve geesten uit om een originele advertentie te bedenken die hun boodschap in de verf zet. Uit alle inzendingen worden 30 advertenties geselecteerd die tussen 13 juli en 21 augustus op de achterpagina van de krant verschijnen.

Maks vzw

Campagne gerealiseerd door de grafische afdeling van Maks vzw, die jonge laaggeschoolde werkzoekenden opleidt tot kwaliteitsvolle grafisch ontwerpers. De vzw leidt getalenteerde jongeren op zodat ze één of twee jaar werkervaring kunnen opdoen en zo hun kansen op een job vergroten.

Project

De affiche promoot het werk van de vereniging voor jonge Brusselse werkzoekenden in de Kanaalzone. De werkloosheidscijfers zijn erg hoog in dit gebied en Maks zet zich in om hen te helpen zich zowel individueel als sociaal te ontwikkelen met behulp van IT-tools.

Maks vzw werd met dit beeld geselecteerd voor de Standaard Solidariteitsprijs 2014. Interessant is dat we het enige bedrijf in de shortlist waren dat geen beroep deed op een extern reclamebureau.

Het beeld werd gepubliceerd op de achterflap van de krant op 16 juli 2014.

De Standaard Solidariteitsprijs - Bankzitters

Datum

2014

Functie

projectmanagement, casting, organisatie van de fotoshoot.